Blå Himlen Blues

Fotboll & Musik, samt en del annat.

Archive for juni 12th, 2012

Brev från kolonien (Ukraina vs. Sweden, Kiev 11 june 2012 EURO 2012)

Hej alla svenskar,

Jag är ledsen, ni åkte så långt och så kunde ni inte använda mig. Ni visste inte hur jag fungerade. Varför sprang ni bara runt och tjongade mig planlöst och alltid rakt till era motspelare? Ni hade några spelare som vet hur jag ska användas- ja, om sanningen ska fram bara en, den där långe lagkaptenen, Ibrahimovic. Oj, vad han smeker härligt och kan vara hård med mig också när det behövs. Vilken drömkille. Varför har ni inte fler sådana?

Var det ett skämt med den där ”Lustig”- inget roligt, tyckte jag. Och er målvakt sen? När spelade han match senast? Toivonen , han ska ju inte spela där..

Vem var den där pajasen i för dyr kostym som stod och gapade vid sidlinjen. Han som ville se ”The Shining” och ta fram bröstet? Har ni ingen annan som kan göra hans jobb? Han verkar ju inkompetent.  Varför hade han inte lärt er att passa mig? Ni var sämst på det i EURO 2012 så här långt. Spelet går ut på att passa mig. Till varandra.

Inte gå runt och tro att man är bättre än man är, bara för att man gapar om det. Spelets basala saker som att passa måste sitta först innan man kan gapa om vinst. Och ert försvarsspel.. vet ni inte att det är farligt med hörnor? Jättefarligt – om man inte kan försvara mot dom, riktigt olustigt.

Nej, ni får allt fixa hit den där arbetslöse Svennis till nästa match mot England om ni ska ha någon chans!

Mvh

Matchbollen

Written by Stefan Jonsson

12 juni, 2012 at 10:40